BLI MEDLEM, PRØV TIL KUN 99,-

8 TIPS FOR Å KOMME I GANG MED TRENINGEN

ALLE INNLEGG

8 TIPS FOR Å KOMME I GANG MED TRENINGEN

10/9/2017

Du angrer ALDRI på en treningsøkt eller en gåtur.

1. Ta på deg joggeskoene, og dra ut å gå eller jogg i 15 minutter.

Du får ikke lov å gå eller jogge lenger. Du vil merke at så fort du har kommet deg ut, kommer godfølelsen, og du holder gjerne på litt lenger enn avtalt. Det handler om å gjøre dørstokkmilen så kort som mulig for seg selv. Så det å ha fokus på korte økter i starten på maks 20-30 minutter, er det beste tipset vi kan gi deg for å komme over kneika.

2. Treningsvenn.

Har du en venn eller venninne som trener, eller som også ønsker å komme i gang med treningen? Det hjelper å være to så dere kan støtte og motivere hverandre. Har du en dårlig dag og sofaen frister mest, som den ofte gjør, så hjelper det å ha en avtale med noen.

3. Kjøp deg noe nytt og fresht treningstøy.

Det hjelper på motivasjonen når man føler seg vel på trening. Nytt tøy i freshe farger kan gi en liten energiboost.

4. Lag deg en spilleliste med musikk som gir deg energi.

Riktig musikk kan gjøre deg gira til å dra på trening og bidra til at du presterer bedre underveis i økten. Lag en spilleliste til forskjellige typer trening, eller følg Spotifylisten vår her. Vi garanterer at den gir deg treningsglede! 

5. Det vanskelige er å endre en vane, ikke å fortsette med den.

Så prøv å finn en aktivitet du liker, og gi det 4-6 uker. Prioriter treningen inn i kalenderen din. Det kan være litt tungt i starten, men vi lover at det blir verdt det. Og plutselig så er jevnlige treningsøkter din nye vane, og du skjønner ikke hvordan du klarte deg uten.

6. Sett deg et mål.

Det kan for eksempel være så enkelt som at du skal trene 2 ganger i uken de neste 4 ukene. Det trenger ikke være så lenge, alt over 20 min er en treningsøkt. Eller du kan melde deg på et løp litt lenger frem i tid, så har du både motivsjon og press på deg til å komme deg på trening.

7. Pakk ferdig treningsbagen dagen før.

Da blir det enklere å dra rett på trening etter at du er ferdig på skole eller jobb. Om du drar hjemom for å spise og havner på sofaen, er sjansen stor for at du ikke kommer deg opp igjen. Eller om du vil prøve å få inn trening på morgenen som en rutine, så legg treningsklærne klar kvelden før. Da er det lettere å bruke neste punkt, og bare komme seg på trening uansett.

8. Ikke tenke, bare gjøre.

Det er lett å finne på masse unnskyldninger når man begynner å tenke etter. Du er litt trøtt, sulten, sliten eller det frister å starte i morgen isteden. Stopp tankene, og bare GJØR DET. Du angrer ALDRI på en treningsøkt eller en gåtur. Heia DEG! <3

Måltidene i helgene.

Prøv å la måltidene i helgene være mest mulig lik måltidene i ukedagene. Spis mat som gir deg energi, gjør deg glad og gir deg en god følelse etter at måltidet er ferdig. 

Hvem har vel ikke vært utslitt en mandagsmorgen og ønsket seg en fridag til? Dette skyldes ofte lite og dårlig søvn etter litt for mye sukker og alkohol i helgen, og det handler ofte om mengden.

Vi anbefaler at du lager noen sunnere alternativer som både smaker like godt og er bedre for kroppen din. Pizza, lasagne, hamburger, sjokoladeboller og is kan nytes med den beste samvittighet ved å erstatte noen ingredienser med sunnere alternativer. 

Sukker kan erstattes med sukrin, hvetemel kan erstattes med fettredusert mandelmel, havremel eller bokhvetemel, ost kan byttes til magrere varianter og sjokolade finnes nå søtet med Stevia istedenfor sukker. 

Om du ønsker å drikke alkohol gjelder det å begrense antall enheter, og velge de beste alternativene. Unngå drinker, søt vin, cider og litervis med øl. Velg heller tørr vin, sukkerfrie drinker eller Cider og “lite” øl. Dette er bedre alternativer som inneholder mindre sukker og gir ferre kalorier. 

Tung styrketrening!

Tung styrketrening er den beste treningsformen for å stramme opp og forme kroppen din. Vi anbefaler derfor at du helst trener styrke 2-3 ganger i uken, og i tillegg har 1-2 intervalløkter med ulik varighet. Da vil du legge til rette for optimal forbrenning i kroppen din, og oppnå en sunn, stram og sterk kropp. 

Det kan lønne seg å få hjelp av noen med kompetanse innenfor trening, som kan vise deg riktig teknikk og også sette opp et treningsprogram tilpasset deg. Her gjelder de samme prinsippene, du må øke litt på vektene fra uke til uke for å få fremgang. 

Vi anbefaler at du starter med et helkroppsprogram, da dette vil gi deg mest igjen for tiden du bruker på trening i starten, når du har 2-3 økter i uken. Da får du nemlig belastet samme muskelgrupper flere ganger i løpet av en uke.

Mindre søtsug

BLI MEDLEM FOR KUN 99,-

Nå kan du få halv pris første måned, og betaler kun 99,-
(ingen bindingstid).

PRØV TIL KUN 99,-
*Deretter 199,- pr. mnd. Ingen bindingstid!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Hold deg
oppdatert!

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få tips om trening og kosthold rett i innboksen din.
Takk! Du er nå meldt på vårt nyhetsbrev.
Oops! Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.
Fremhevede poster

Nå kan du få halv pris første måned,
og betaler kun 99,- (ingen bindingstid).

PRØV TIL KUN 99,-

Følg Improving Lives på sosiale medier

Om Improving Lives

Siden vi startet opp høsten 2014, har vi hjulpet 19 000 vakre mennesker med å få en kropp og et liv de elsker. Vi tilpasser kosthold og trening til deg og din hverdag, og du har alltid planen din tilgjengelig på mobil, pc og nettbrett. Vi gleder oss til å bli bedre kjent med deg og til å oppnå resultater med deg! Hjertelig velkommen til verdens beste gjeng.

Om Improving Lives

Improving Lives AS
Postboks 4306 Nydalen
0402 Oslo
Tel: 93027758
E-post: support@improvinglives.no

Improving Lives AS © 2018
Oppnå den kroppen og det livet du alltid har ønsket deg!