BLI MEDLEM, PRØV TIL KUN 99,-

ØDELEGGER HELGEKOSEN FOR RESULTATENE DINE?

ALLE INNLEGG

ØDELEGGER HELGEKOSEN FOR RESULTATENE DINE?

Det er viktig å kose seg i helgene, men står vekten din stille på grunn av det?

De fleste av oss har en innstilling om at mandag til fredag ettermiddag spiser vi sunt og trener, mens i helgene er det lov å kose seg litt ekstra. Dette er veldig bra og det er viktig å skille mellom hverdag og helg. Man skal leve og kose seg også. Det handler om mengde og hvor mye du lar helgens utskeielser påvirke det totale antall kalorier du får i deg.

Du kan oppnå resultater av treningen du gjør, og gå ned i vekt om du ønsker det, selv om du spiser litt sjokolade en lørdagskveld, drikker noen enheter med alkohol eller spiser et bedre (og mer kaloririkt) måltid på søndag. 

Men det kan dessverre ødelegge mye for resultatene dine om du lar helgekosen og frie tøyler vare fra fredag ettermiddag til søndag kveld. 

Måltidene i helgene.

Prøv å la måltidene i helgene være mest mulig lik måltidene i ukedagene. Spis mat som gir deg energi, gjør deg glad og gir deg en god følelse etter at måltidet er ferdig. 

Hvem har vel ikke vært utslitt en mandagsmorgen og ønsket seg en fridag til? Dette skyldes ofte lite og dårlig søvn etter litt for mye sukker og alkohol i helgen, og det handler ofte om mengden.

Vi anbefaler at du lager noen sunnere alternativer som både smaker like godt og er bedre for kroppen din. Pizza, lasagne, hamburger, sjokoladeboller og is kan nytes med den beste samvittighet ved å erstatte noen ingredienser med sunnere alternativer. 

Sukker kan erstattes med sukrin, hvetemel kan erstattes med fettredusert mandelmel, havremel eller bokhvetemel, ost kan byttes til magrere varianter og sjokolade finnes nå søtet med Stevia istedenfor sukker. 

Alkohol

Om du ønsker å drikke alkohol gjelder det å begrense antall enheter, og velge de beste alternativene. Unngå drinker, søt vin, cider og litervis med øl. Velg heller tørr vin, sukkerfrie drinker eller Cider og “lite” øl. Dette er bedre alternativer som inneholder mindre sukker og gir ferre kalorier. 

Ønsker du å gå ned i vekt eller å vedlikeholde?

Det handler om å være bevisst på hva du ønsker. Er du i “vedlikeholdsmodus” kan du tillate deg mer kos i helgene. Ønsker du derimot å gå ned i vekt, eller å oppnå en stram og sunn kropp, kan det lønne seg å begrense helgekosen i en periode. Så kan du slippe opp litt på tøylene når du har oppnådd de resultatene du ønsker deg. Da skal det ikke så mye til for å hente seg inn igjen og å holde seg der du ønsker. 

Vi ønsker at du skal kunne “have your cake and eat it too”, og anbefaler deg derfor å velge sunnere alternativer når du skal kose deg. Men at du velger en dag i uken der du koser deg med det du har mest lyst på, når du har lyst på det. Og ikke bare fordi det er lørdag eller helg. Om du ikke har lyst på det da, så vil det ikke gi noen god følelse å spise det.

Måltidene i helgene.

Prøv å la måltidene i helgene være mest mulig lik måltidene i ukedagene. Spis mat som gir deg energi, gjør deg glad og gir deg en god følelse etter at måltidet er ferdig. 

Hvem har vel ikke vært utslitt en mandagsmorgen og ønsket seg en fridag til? Dette skyldes ofte lite og dårlig søvn etter litt for mye sukker og alkohol i helgen, og det handler ofte om mengden.

Vi anbefaler at du lager noen sunnere alternativer som både smaker like godt og er bedre for kroppen din. Pizza, lasagne, hamburger, sjokoladeboller og is kan nytes med den beste samvittighet ved å erstatte noen ingredienser med sunnere alternativer. 

Sukker kan erstattes med sukrin, hvetemel kan erstattes med fettredusert mandelmel, havremel eller bokhvetemel, ost kan byttes til magrere varianter og sjokolade finnes nå søtet med Stevia istedenfor sukker. 

Om du ønsker å drikke alkohol gjelder det å begrense antall enheter, og velge de beste alternativene. Unngå drinker, søt vin, cider og litervis med øl. Velg heller tørr vin, sukkerfrie drinker eller Cider og “lite” øl. Dette er bedre alternativer som inneholder mindre sukker og gir ferre kalorier. 

Tung styrketrening!

Tung styrketrening er den beste treningsformen for å stramme opp og forme kroppen din. Vi anbefaler derfor at du helst trener styrke 2-3 ganger i uken, og i tillegg har 1-2 intervalløkter med ulik varighet. Da vil du legge til rette for optimal forbrenning i kroppen din, og oppnå en sunn, stram og sterk kropp. 

Det kan lønne seg å få hjelp av noen med kompetanse innenfor trening, som kan vise deg riktig teknikk og også sette opp et treningsprogram tilpasset deg. Her gjelder de samme prinsippene, du må øke litt på vektene fra uke til uke for å få fremgang. 

Vi anbefaler at du starter med et helkroppsprogram, da dette vil gi deg mest igjen for tiden du bruker på trening i starten, når du har 2-3 økter i uken. Da får du nemlig belastet samme muskelgrupper flere ganger i løpet av en uke.

Mindre søtsug

BLI MEDLEM FOR KUN 99,-

Nå kan du få halv pris første måned, og betaler kun 99,-
(ingen bindingstid).

PRØV TIL KUN 99,-
*Deretter 199,- pr. mnd. Ingen bindingstid!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Hold deg
oppdatert!

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få tips om trening og kosthold rett i innboksen din.
Takk! Du er nå meldt på vårt nyhetsbrev.
Oops! Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.
Fremhevede poster

Nå kan du få halv pris første måned,
og betaler kun 99,- (ingen bindingstid).

PRØV TIL KUN 99,-

Følg Improving Lives på sosiale medier

Om Improving Lives

Siden vi startet opp høsten 2014, har 14 000 vakre mennesker lagt sin tillit i våre hender og jobbet for å lage en bedre versjon av seg selv. Våre programmer er tilpasset den enkelte, og alltid tilgjengelig på mobil, pc og nettbrett. Vi passer dermed for alle, uansett helsetilstand, bosted eller erfaring.

Om Improving Lives

Improving Lives AS
Postboks 4306 Nydalen
0402 Oslo
Tel: 93027758
E-post: [email protected]

Improving Lives AS © 2017
Oppnå den kroppen og helsen du alltid har ønsket deg!