BLI MEDLEM, PRØV TIL KUN 99,-

STÅR VEKTEN STILLE?

ALLE INNLEGG

STÅR VEKTEN STILLE?

26/6/2017

Står vekten stille? Hva kan årsakene være, og hva kan vi gjøre?

Står vekten stille? Hva kan årsakene være, og hva kan vi gjøre?

Først av alt må du vite og huske dette:

- Kroppen består av så mye mer enn fett. Den består blant annet av nesten 70 % vann. Det betyr faktisk at når du drikker en halv liter vann, så veier du en halv kilo mer. Tenk deg hvor mye du drikker og spiser i løpet av en dag. Det virker da rart å bry seg om en kilo, ikke sant?!

- Kroppen består også av muskler, og muskler veier mer enn fett. Det betyr i praksis at 100 gram muskel tar mindre plass enn 100 gram fett. En av våre kunder Maria Mørup Hansen er et godt eksempel på hvor lite viktig vekten er. Her skiller det ikke mange kilo, men se forskjellen på før- og etterbildet!

- Bruk målebåndet for å måle progresjon. Spesielt midjemålet kan gi en god indikasjon på hvordan du ligger an.

- Det å oppleve et platå i vektnedgangen er helt normalt. Nesten alle som skal ned over 10 kilo vil oppleve dette. Lytt til kroppen, og fortsett med det du gjør. Så lenge du spiser og trener riktig, så er du på riktig vei.

- Trening er ikke trening. Å gå til jobb er ikke god nok trening. Kast skrittelleren, og bruk heller tiden effektivt på trening. 50 minutter med styrke eller intervaller er det beste for å oppnå resultater. Det er selvfølgelig veldig positivt å være i aktivitet i hverdagen, så fortsett med dette også. Men om du har en travel hverdag og må velge mellom å gå til og fra jobb eller ta en økt på treningssenteret, velg treningssenteret og få mer ut av tiden du bruker på trening

- Unngå å spise for mye kaloririk mat som fullkornspasta, ris og nøtter. 

- Unngå å drikke kaloriene. Ferskpresset juice og melk er i seg selv ikke usunt, men inneholder mye kalorier. Ved å drikke kaloriene vil metthetsfølelsen også vare vesentlig kortere, og man vil da ofte få i seg mer kalorier i løpet av dagen. Prøv å hold deg til vann med eller uten kullsyre, eller sukkerfri brus eller saft.

Vi håper at du får noe ut av disse tipsene, og at noe av dette hjelpe deg videre mot en sunn og slank kropp om det er målet ditt. 

Måltidene i helgene.

Prøv å la måltidene i helgene være mest mulig lik måltidene i ukedagene. Spis mat som gir deg energi, gjør deg glad og gir deg en god følelse etter at måltidet er ferdig. 

Hvem har vel ikke vært utslitt en mandagsmorgen og ønsket seg en fridag til? Dette skyldes ofte lite og dårlig søvn etter litt for mye sukker og alkohol i helgen, og det handler ofte om mengden.

Vi anbefaler at du lager noen sunnere alternativer som både smaker like godt og er bedre for kroppen din. Pizza, lasagne, hamburger, sjokoladeboller og is kan nytes med den beste samvittighet ved å erstatte noen ingredienser med sunnere alternativer. 

Sukker kan erstattes med sukrin, hvetemel kan erstattes med fettredusert mandelmel, havremel eller bokhvetemel, ost kan byttes til magrere varianter og sjokolade finnes nå søtet med Stevia istedenfor sukker. 

Om du ønsker å drikke alkohol gjelder det å begrense antall enheter, og velge de beste alternativene. Unngå drinker, søt vin, cider og litervis med øl. Velg heller tørr vin, sukkerfrie drinker eller Cider og “lite” øl. Dette er bedre alternativer som inneholder mindre sukker og gir ferre kalorier. 

Tung styrketrening!

Tung styrketrening er den beste treningsformen for å stramme opp og forme kroppen din. Vi anbefaler derfor at du helst trener styrke 2-3 ganger i uken, og i tillegg har 1-2 intervalløkter med ulik varighet. Da vil du legge til rette for optimal forbrenning i kroppen din, og oppnå en sunn, stram og sterk kropp. 

Det kan lønne seg å få hjelp av noen med kompetanse innenfor trening, som kan vise deg riktig teknikk og også sette opp et treningsprogram tilpasset deg. Her gjelder de samme prinsippene, du må øke litt på vektene fra uke til uke for å få fremgang. 

Vi anbefaler at du starter med et helkroppsprogram, da dette vil gi deg mest igjen for tiden du bruker på trening i starten, når du har 2-3 økter i uken. Da får du nemlig belastet samme muskelgrupper flere ganger i løpet av en uke.

Mindre søtsug

BLI MEDLEM FOR KUN 99,-

Nå kan du få halv pris første måned, og betaler kun 99,-
(ingen bindingstid).

PRØV TIL KUN 99,-
*Deretter 199,- pr. mnd. Ingen bindingstid!
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Hold deg
oppdatert!

Meld deg på vårt nyhetsbrev og få tips om trening og kosthold rett i innboksen din.
Takk! Du er nå meldt på vårt nyhetsbrev.
Oops! Noe gikk galt. Vennligst prøv igjen.
Fremhevede poster

Nå kan du få halv pris første måned,
og betaler kun 99,- (ingen bindingstid).

PRØV TIL KUN 99,-

Følg Improving Lives på sosiale medier

Om Improving Lives

Siden vi startet opp høsten 2014, har vi hjulpet 19 000 vakre mennesker med å få en kropp og et liv de elsker. Vi tilpasser kosthold og trening til deg og din hverdag, og du har alltid planen din tilgjengelig på mobil, pc og nettbrett. Vi gleder oss til å bli bedre kjent med deg og til å oppnå resultater med deg! Hjertelig velkommen til verdens beste gjeng.

Om Improving Lives

Improving Lives AS
Postboks 4306 Nydalen
0402 Oslo
Tel: 93027758
E-post: support@improvinglives.no

Improving Lives AS © 2018
Oppnå den kroppen og det livet du alltid har ønsket deg!